1 Aralık 2015 Salı

BİNA DIŞ CEPHE MODELLERİ

 Bugün sizlere bina dış cephe modelleri ve bu modellerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları konusunu yaptığımız araştırmalar doğrultusunda aydınlatmaya çalışacağım. Bina dış cephe modelleri mantolama konusunda genellemeye giderse ikiye ayrılır. Düz mantolama ve Dekoraif mantolama olarak.
                Düz mantolama  Karbonlu EPS yalıtım levhası uygulanacak alana dübel ve EPS yalıtım levhası  yapıştırıcı harcı (veya PU ısı yalıtım levhası yapıştırıcı köpüğü) ile uygulanır. Yüzeyi sıvanır, sıvanan yüzeye sıvanın sağlamlığını arttıkmak için sıva filesi uygulanır. Fileden sonra bir kat daha mineral sıva yada ince sıva diye tabir edilen sıvama işlemi gerçekleşir ve boyama işlemi yapılarak uygulama sonlanmış olur
                Dekoratif mantolama ise 22-26 dansite (yoğunluk) sahip  EPS yalıtım levhası yüzeyi özel formüllü tutkal bazlı akrilik mineral bir harç ile kaplıdır. Kendinden hazır olan bu yalıtım levhaları EPS yalıtım levlası yapıştırıcısı kalekimi (veya PU ısı yalıtım levhası yapıştırıcı köpüğü) ile uygulanır. Uygulaması biten ürün boyama işlemi de gerçekleştirilir.
                Uygulamada dikkat edilmesi gereken hususlar çerçevesinde uygulanacak alan yüzeyinin mantolamaya elverişli olup olmadığı kontrol edilmelidir, eğer elverişli değilse kalekim yardımı ile zemin uygun pozisyona gelene kadar doldurup düzeltilmelidir. Uygulamada kullanılacak dübel tercihi doğru yapılmalıdır (mantolama türüne göre paraşüt dübel yada T dübel). Dekoratif mantolama ise uygulanacak ürünün yüzey harcının et kalınlığının 2 mm den az olmamasına dikkat edilmelidir. Bina dış cephe modelleri ısı yalıtımı kapsamında %70 e kadar yalıtım sağlar. Ürünlerimiz B1 sınıfı alev yürümez grupta olup hiçbir şekilde ateş ile temasta alev almaz ve yanmaz.
Isı yalıtımsız mekânlarda, olusan nemin hastalıklarla iliskisi bilinmektedir. Nemli ortamlar, mikroorganizmaların üremesi için uygun kosulları yaratır. Bu da ortamdaki havanın solunum yolları için zararlı hale gelmesine yol açar. Nemli ortamlar ve bu ortamlardaki küf olusumu, özellikle küçük çocukların astım hastalıgına yakalanma riskini büyük ölçüde artırır. Standartlara uygun olarak yapılmıs ısı yalıtımı, tüm bu sorunların olusmasını önler.
Tur Söve firması olarak siz değerli tüketicilerimiz için en sağlıklısını en güvenilirini ve en kalitelisini üretmek için bütün güçümüzle çalışıyoruz. Çünkü gücümüzü sizlerden alıyoruz.

                

1 yorum: